Wil jij álles te weten komen over affiliate marketing? Dan ben je hier aan het juiste adres. In deze monsterblog gaan we alles behandelen met betrekking tot affiliate marketing. Waarschijnlijk heb je weleens gehoord over affiliate marketing. Affiliate marketing anno 2021 is namelijk heel erg hot. Heel veel ondernemers, bedrijven en websites genereren inkomsten door middel van affiliate marketing. Daarnaast is het voor veel bedrijven, webshops en merken een interessante optie om een affiliate programma op te zetten.
In deze blog gaan we genoeg behandelen, zodat jij een beter beeld krijgt van affiliate marketing. We gaan het hebben over de definitie van affiliate marketing, hoe affiliate marketing precies werkt, wat affiliate programma’s zijn, wat affiliate campagnes zijn, wat de voor-en nadelen zijn en nog veel meer. Veel leesplezier gewenst!
Afbeelding 1: Affiliate Marketing basaal uitgelegd.
Wat is Affiliate Marketing precies?
Affiliate marketing is een marketingsvorm waarbij er betaald wordt voor een geleverde prestatie. In dit geval gaat het erom dat een affiliate, een product of dienst verkoopt, namens de merchant (eigenaar). Het kan ook voorkomen dat een affiliate beloond wordt, voor het leveren van (potentiële) leads. Wanneer er een transactie plaatsvindt, zal de affiliate een afgesproken commissie ontvangen van de merchant. In de meeste gevallen betreft het een percentage van de verkoopprijs, of een vast bedrag.
De meeste affiliate overeenkomsten, zijn op basis van no cure no pay. Ofwel: een pay-per-sale model waarbij de affiliate beloond wordt, voor daadwerkelijke transacties, opbrengsten of leads. Simpel gezegd: het draait allemaal om resultaat. Dit is ideaal voor merchants– zij hoeven immers alleen te betalen, wanneer het hen dus ook wat oplevert. Op deze manier kleeft er veel minder risico’s aan affiliate marketing, voor de merchants.
Het ideale aan affiliate marketing: iedereen heeft er uiteindelijk baat bij. Affiliates ontvangen namelijk beloningen voor hun prestaties. Merchants die hoeven alleen te betalen, wanneer er resultaten zijn geboekt en hebben een groter bereik voor hun diensten en/of producten. Ook de consument is hierbij gebaat. In sommige gevallen zou de consument namelijk niet snel zelf bij het product gekomen zijn, of doet de affiliate het onderzoek voor de consument. Veel consumenten lezen namelijk bijvoorbeeld eerst een productreview, alvorens ze overgaan tot koop.
Tweakers is hier een goed voorbeeld van. Iedere maand produceren zij een mooi stuk content waarbij ze laptops uittesten en recenseren. De Laptop Best Buy Guide. Vele bezoekers van Tweakers, baseren hun aankoopbedrag deels op de recensies van Tweakers. Ook wij lezen graag recensies van Tweakers, voordat we een duur product kopen. In deze reviews wordt gekeken naar:
- De beste budgetlaptop tot 500 euro
- De beste basislaptop tot 700 euro
- De beste laptop tot 1000 euro
Tweakers heeft vaak de keuze uit verschillende affiliate links naar hun partners. Op deze manier kunnen zij consumenten makkelijker voorzien van een objectieve mening. Een affiliate dat bijvoorbeeld maar toegang heeft tot één affiliate programma, zal snel enkel en alleen producten aanraden van dat programma.
De meeste merchants, beschikken over promotiemateriaal of promotiemiddelen voor de affiliate campagne. Denk bijvoorbeeld aan banners, promotielinks of video’s. Doordat affiliates vaak uniek gegenereerde content of links krijgen, kunnen de merchants monitoren hoe goed de affiliate het doen. Door een affiliatelink wordt de consument doorgestuurd naar de webshop, het product of de dienst die wordt geleverd door de affiliate partner.
Afbeelding 2: Laptop Best Buy Guide van Tweakers.
De definities en begrippen omtrent affiliate marketing
Voordat we het diepe induiken, willen we een aantal begrippen en definities toelichten. Veel bedrijven, blogs en affiliate websites gebruiken namelijk andere termen voor bepaalde begrippen. Dus het kan soms verwarrend zijn. Het is raadzaam om eerst deze begrippenlijst door te nemen, alvorens je verder gaat met lezen.
Affiliate (promotor)
Een affiliate wordt ook wel een partner genoemd. Een affiliate is iemand die andermans producten of diensten promoot, in ruil voor een affiliatecommissie. De affiliate is verantwoordelijk voor het promoten van de dienst of het product, waar de commissie voor verdiend kan worden.
Merchant (eigenaar)
Een merchant is degene die de commissie betaalt aan de affiliate, op het moment dat de affiliate er succesvol in is geweest, om het product of de dienst te promoten. De merchant is erbij gebaat om zoveel mogelijk succesvolle samenwerkingen aan te gaan met affiliates. Hoe meer affiliates op een succesvolle manier de producten of diensten van de merchant promoten, des te groter de winst van de merchant is.
Consument (klant)
De consument is degene die uiteindelijk voor het product of de dienst van de merchant betaalt. Wanneer de consument betaalt, verdient de affiliate een commissie over de transactie.
Afbeelding 3: De drie partijen die doorgaans betrokken zijn bij affiliate marketing.
Affiliate programma
Een affiliate programma is een soort van netwerk waarbij zowel affiliates als merchants zich kunnen aanmelden. Een affiliate kan in het affiliate programma selecteren welk affiliate campagne hij wenst te promoten. De merchant kan zijn of haar campagne aanmelden en aangeven wat voor commissie er tegenover een succesvolle promotie staat.
Affiliate campagne
Een affiliate campagne is dus een campagne van de eigenaar. De partner bepaalt hoe hoog de commissie is van de campagne, wat voor materiaal er ingezet mag worden voor de campagne en wat voor andere regels er zijn.
Hoe werkt affiliate marketing precies?
Waarschijnlijk heb je al een bepaald beeld van hoe affiliate marketing ongeveer werkt. Nu gaan we er dieper op in. Om daadwerkelijk te kunnen beginnen aan affiliate marketing, moet je als affiliate een aantal stappen doorlopen.
- Een affiliate programma vinden en je daarvoor aanmelden
- Een keuze maken welk product of dienst je wilt promoten
- Een unieke affiliatelink verkrijgen voor de product of dienst die je promoot
- Het promoten van deze link door middel van content
- Het verdienen van de commissie zodra iemand jouw link gebruikt om een aankoop te doen
Affiliate marketing lijkt in dat opzicht veel op influencer- of contentmarketing. Het belangrijkste verschil zit hem in de variabele vergoeding. We hadden het er al eerder over, maar de vergoeding kan in sommige gevallen dus een percentage zijn, of een vast bedrag. Het kan voorkomen dat je maar 5% als commissiepercentage ontvangt over het aankoopbedrag, maar in sommige gevallen kan het zelfs oplopen tot een commissiepercentage van 50%. Bekijk hier een overzicht van de beste affiliate programma’s van Nederland.
Een affiliate programma vinden en je daarvoor aanmelden
Er zijn in Nederland tal van affiliate programma’s. Ze hebben allemaal zo hun voor-en nadelen. Wanneer je wenst te beginnen aan affiliate marketing, is het vaak noodzakelijk om je aan te melden voor een affiliate programma. Wanneer jij je hebt aangemeld bij een affiliate programma, kun je zien wat voor affiliate campagnes er momenteel beschikbaar zijn. Zo kun je bij het campagneoverzicht van PayPro zien wat de commissie zal zijn voor een succesvolle sale. Daarnaast kun je ook filteren op een aantal categorieën. Heb jij een blog over gezondheid? Dan kun jij filteren op de categorie gezondheid en op die manier affiliate campagnes selecteren, die bij jouw blog past.
Onze favoriete affiliate programma’s zijn:
Afbeelding 4: Een aantal affiliate campagnes binnen het affiliate programma van PayPro.
Welk product of dienst wil je promoten?
Op het moment dat jij je hebt aangemeld voor een affiliate programma, ben je er doorgaans vrij in om te bepalen wat voor product of dienst jij wilt promoten. Ik raad wel aan om iets te promoten waarmee je affiniteit hebt, of waar jij verstand van hebt. Tweakers staat erom bekend dat zij recensies plaatsen over producten in de categorie elektronica. Het zou een tikkeltje apart zijn, wanneer zij opeens recenseren over hoeslakens.
In sommige gevallen moet jij je aanmelden voor een affiliate campagne. Je moet dan eerst geaccepteerd worden, voordat je een affiliatelink krijgt van de partner. Zodra je die hebt, kun jij lekker aan de slag gaan met het promoten van de dienst of het product.
Affiliatelink verkrijgen
Nadat jij je hebt aangemeld voor een affiliate programma en een affiliate campagne hebt uitgekozen, krijg jij een affiliatelink van de partner. Dit is dus een unieke link, waardoor de eigenaar kan monitoren voor hoeveel bezoekers en klanten jij verantwoordelijk bent. Het komt vaak genoeg voor, dat jij een bezoeker doorstuurt, maar dat de bezoeker nog niet overgaat tot het kopen van het product. Het kan dan zomaar zijn dat de bezoeker, een week later toch besluit om het product te kopen. Vaak hebben affiliate programma’s hiervoor een gepaste oplossing in de vorm van een affiliate cookie.
Een affiliate cookies is een stukje code die wordt opgeslagen in de data van de browser. Hierdoor kan er bepaald worden via welk kanaal, de klant het product of de dienst heeft gevonden. In sommige gevallen is het zelfs zo, dat een affiliate cookie, ervoor zorgt dat jij een commissie krijgt over producten die niet door jouw gepromoot werden.
Een voorbeeld: een bezoeker van jouw blog over boeken, klikt op jouw affiliatelink dat hem leidt naar de website van Bol.com. De bezoeker besluit om het boek te kopen dat jij hebt gepromoot, maar besluit ook om een laptop te kopen. Jij krijgt dan van Bol.com ook een commissie voor de verkochte laptop. Ideaal dus!
Promoten door middel van content
Oké, dus je hebt je aangemeld voor een affiliate programma, je hebt een campagne gekozen en een link verkregen. Wat nu? Nu wordt het tijd om ervoor te zorgen dat mensen op jouw affiliatelink gaan klikken, en het product of de dienst gaan kopen. Maar hoe zorg jij ervoor dat mensen op jouw link klikken? Daarvoor heb je toch echt goeie content nodig. Niemand zal zomaar op miraculeuze wijze op jouw link klikken. Er zijn verschillende manieren om een affiliate campagne te promoten. Enkele voorbeelden zijn:
- Met een blog
- (Product)recensies en (product)vergelijkingen
- Instructie-artikelen of tutorials
- E-boek
- Video’s
- Social Media
Video 1: Een voorbeeld van een affiliate video .
Wat zijn de verhoudingen binnen affiliate marketing?
We hebben het al eerder gehad over de betrokken partijen binnen affiliate marketing. We gaan het nu hebben over de onderlinge verhoudingen tussen alle betrokken partijen op het gebied van affiliate marketing. Affiliate marketing is namelijk voor een groot deel gebaseerd op onderlinge relaties en verhoudingen. Er komt namelijk enige mate van vertrouwen bij kijken. Zowel tussen de consument en de affiliate, als tussen de affiliate en de merchant. Los van het vertrouwen, moet er ook sprake zijn van transparantie en eerlijke voorwaarden. Het moet bijvoorbeeld voor de consument duidelijk zijn dat het reclame betreft, want affiliate marketing valt namelijk onder de categorie reclame.
Dus het is de plicht van de promotor, dat er duidelijk vermeld wordt dat het een affiliate link betreft. Er zijn doorgaans drie partijen betrokken bij affiliate marketing:
- De consument (klant)
- De affiliate (promotor)
- De merchant (eigenaar)
Affiliate marketing is steeds interessanter voor merchants. In 2020 meldde Forbes dat 16% van alle e-commerce aankopen, door middel van affiliate marketing plaatsvindt. E-commerce blijft groeien en affiliate marketing groeit mee. Voor merchants is dit ideaal, omdat zij steeds meer potentiële partners hebben waarmee zij kunnen samenwerken. De kans wordt groter dat hun producten of diensten succesvol gepromoot worden.
Als affiliate marketeer moet jij je best doen om een bepaalde autoriteit op te bouwen. Heel veel mensen hebben vertrouwen in de expertise van Tweakers. Zo is Tweakers opgericht in 1998 en voorzien zij dus al 23 (!) jaar lang informatie op het gebied van technologie. Het kan dus in sommige gevallen even duren, voordat consumenten en bezoekers jouw expertise vertrouwen. Wij zijn echter wel van mening dat het zijn vruchten afwerpt, wanneer een affiliate marketeer goede en integere content produceert. Probeer de bezoeker echt te helpen. Daar is de bezoeker het meest bij gebaat, je helpt de merchant enorm en uiteindelijk heb jij daar als affiliate marketeer ook het meeste profijt van.
Afbeelding 5: E-commerce blijft groeien in 2021.
Wat zijn de voor- en nadelen van affiliate marketing?
Ben je ervan overtuigd om zelf aan de slag te gaan met affiliate marketing, na het lezen van deze blog? Dat kunnen wij ons goed voorstellen. Laten we dan vooral ook kijken naar de voor- en nadelen van affiliate marketing. We zullen zowel de voor- en nadelen benoemen voor de merchants als voor de affiliates zelf.
De voordelen van affiliate marketing
Allereerst zullen we kijken naar de voordelen voor de merchant van de affiliate campagne.
Voordelen voor de merchant
- Je betaalt alleen voor een geslaagde bestelling. No cure no pay.
- Meer verkopen en dus ook meer winst.
- Uitbreiding van jouw klantenbestand .
- Wanneer je bent aangesloten bij een affiliate programma, hoef je zelf niet op zoek te gaan naar affiliates. Zij kunnen zich zelf aanmelden voor jouw affiliate campagne.
- Meer bezoekers.
- Jij hoeft zelf minder reclame te maken voor jouw dienst of product.
Voordelen voor de affiliate
- Jij krijgt betaald voor jouw prestaties. Hoe beter jouw content, hoe meer beloningen.
- Jij hoeft zelf de producten niet in te kopen.
- Alleen maar focussen op het creëren van content. Geen andere randzaken die komen kijken bij het onderhouden van een webshop.
- Het is relatief passief. Jij kunt er geld aan verdienen, terwijl je op vakantie bent of slaapt.
- Kans op een sneeuwbaleffect. Hoe meer autoriteit jij met jouw website, blog of kanaal verkrijgt, hoe makkelijker het wordt om meer bezoekers aan te trekken.
Vooral dat laatste punt is wat ons betreft interessant en ook ietwat onderbelicht in de wereld van affiliate marketing. Het is namelijk een marathon, geen sprint. Het kan een heel duurzaam en langdurig project zijn. Mits je er voldoende tijd in investeert. Stel: je hebt een blog en je begint met affiliate marketing. Jouw blog/website heeft een domein autoriteit. Jouw domein autoriteit geeft grofweg een indicatie hoe makkelijk jouw website gevonden zal worden in de zoekresultaten van Google. Wil je hier meer te weten over komen, lees dan onze blog over SEO.
Op het moment dat jij jaar in, jaar uit, content produceert en daarmee dus bezoekers aantrekt op jouw website – is de kans heel groot dat jouw domein autoriteit zal stijgen. En hoe hoger jouw autoriteit, hoe meer kans jij maakt om gevonden te worden wanneer je nieuwe content produceert. Uiteindelijk kan jij zo’n grote autoriteit worden, dat jij kunt concurreren op bepaalde zoekwoorden met een hoge mate van concurrentie. Normaal gesproken zijn alleen hele grote websites in staat om echt te concurreren op die zoekwoorden. Als jij bijvoorbeeld zoekt op ‘laptop kopen’, dan zul je waarschijnlijk alleen maar grote websites zien in de eerste zoekresultaten – zoals het voorbeeld hieronder.
De nadelen van affiliate marketing
Maar zijn er dan überhaupt wel nadelen te bedenken op het gebied van affiliate marketing? Ja zeker, allereerst zullen we weer de nadelen behandelen van de merchant.
Nadelen voor de merchant
- Niet alle producten van jouw assortiment zijn geschikt voor affiliate marketing. Bijvoorbeeld producten met een lage marge.
- Naast de commissie die je betaalt aan de affiliate, betaal je vaak ook een commissie aan het affiliate programma waarbij je bent aangesloten.
- Wanneer je zelf een affiliate programma wilt opzetten, zul je zelf een trackingsysteem moeten kunnen bouwen waarbij je de aantal geslaagde transacties monitort.
- Je bent afhankelijk van de manier waarop de affiliates jouw product of dienst promoot.
- Soms blijft oud promotiemateriaal staan op de website van de affiliate.
Nadelen voor de affiliate
- Het kan in het begin lang duren voordat je loon naar werken krijgt. Soms verdien je er pas redelijk aan, na een jaar of twee.
- Soms slaat content niet aan.
- Je wordt alleen betaald voor geslaagde transacties. Al stuur je 100.000 mensen per maand door, als niemand wat koopt, verdien jij niets.
- Je zult consistent content moeten blijven produceren. Het vereist veel discipline.
Wat voor verschillende modellen van affiliate marketing zijn er?
Er zijn verschillende vormen van affiliate marketing. We gaan het hebben over influencer marketing, niche-gerichte marketing en verschillende soorten affiliate websites.
Influencer Model marketing
Het is een vrij nieuw model. Influencer Model marketing is vrij populair geworden de afgelopen jaren. Veel consumenten vinden het fijn om aanbevelingen te krijgen voor bepaalde producten. Influencer marketing speelt hier heel slim op in. Een influencer-model zal een product toegestuurd krijgen en vervolgens promoten op het kanaal waarop de influencer actief is. Populaire influencers in Nederland zijn onder andere:
- Enzo Knol
- Anna Nooshin
- Monica Geuze
- Kaj Gorgels
- Nikkie de Jager
- Soufiane Touzani
Video 2: Een voorbeeld van een influencer marketeer.
Niche-gerichte affiliate marketing
Het spreekt redelijk voor zich. Niche-gerichte affiliate marketing richt zich dus echt op één niche. Tweakers (daar heb je ze weer), is daar een goed voorbeeld van. Zij houden zich met name bezig met elektronica. Nu is elektronica natuurlijk vrij breed, dus je zou als ‘echte’ niche-website jezelf meer kunnen onderscheiden door het verder af te bakenen. Zo zou je bijvoorbeeld enkel en alleen content kunnen maken over smartwatches. Enkele voorbeelden van niche-gerelateerde onderwerpen zijn:
- Reizen
- Gezondheid
- Dieren
- Kleding en mode
- Elektronica
- Marketing
- Ondernemen
- Boeken
Verschillende affiliate marketing websites
Tot slot gaan we behandelen wat voor verschillende soorten affiliate websites er zijn. Je kunt namelijk op verschillende manieren jouw affiliate link promoten. Bijvoorbeeld met:
- Een blog
- Cashback en loyaliteitsprogramma’s
- Kortingscodes
- Vergelijkingswebsites
- Startpagina’s
- Affiliate webshops
- Review websites
Blog
Als jij een persoonlijke blog bezit, heb jij alle vrijheid om te schrijven waarover jij wilt. Je kan het dus lekker bij jezelf houden en schrijven over dingen waar je echt gepassioneerd over bent – en waar je hopelijk ook verstand van hebt. Een mooi voorbeeld hiervan is de website SmartPassiveIncome.
Cashback of kortingscodes
Het klinkt misschien gek, maar doordat de affiliate kortingscodes kan weggeven, of een cashback belooft, kan hij daarmee commissies verdienen. Doordat de consument een aantrekkelijke kortingscode krijgt, zal hij sneller de desbetreffende website bezoeken. Enkel voorbeelden zijn:
Vergelijkingswebsites
Bij een vergelijkingswebsite worden verschillende producten met elkaar vergeleken. Ook is dit soort content heel populair op YouTube. De affiliate gebruikt zijn expertise rondom een onderwerp, om verschillende producten met elkaar te vergelijken. Denk bijvoorbeeld aan de specificaties van twee toestellen. Welk toestel zal het beste passen bij de wensen van de consument? Met behulp van de content die de affiliate produceert, kan de consument makkelijker tot een keuze komen.
Affiliate webshops
Affiliate webshops lijken in eerste instantie heel erg op reguliere webshops, maar ze verschillen toch net een beetje. Enkele voorbeelden zijn:
Review websites
Tot slot heb je review websites. Tweakers plaatst voortdurend uitgebreide productreviews op hun website waarbij ze alle specificaties en functionaliteiten bij langs gaan om tot een oordeel te komen. Dit helpt consumenten enorm met het maken van hun keuze. Het spreekt voor zich, dat producten dat goede recensies krijgen, doorgaans vaker verkocht worden op een review website.
Afbeelding 6: Fashionchick.nl een affiliate webshop.
Wat kan ik verdienen met affiliate marketing?
En dan nu de vraag wat je kunt verdienen met affiliate marketing. Wij kunnen daar jammer genoeg geen eenduidig antwoord op geven, omdat het van heel veel verschillende factoren afhankelijk is. Het is onder andere afhankelijk van:
- De hoeveelheid bezoekers die jij krijgt
- De conversie van jouw bezoekers
- Hoe groot de bedragen zijn van de aankopen
- Hoe hoog de commissies zijn die jij krijgt
- Of jij advertenties toont op jouw website
- Of jij benaderd wordt door andere partijen om voor hen te schrijven
De hoeveelheid bezoekers
Uiteindelijk zal het voor een groot deel afhangen van het aantal bezoekers dat jij krijgt. Uiteindelijk moet jouw content goed vindbaar zijn, voordat je er überhaupt wat aan kunt verdienen. Sommige websites kunnen 2.000 euro per maand verdienen met 10.000 bezoekers per maand en andere websites hebben daar 1.000 bezoekers per maand voor nodig. Dus wij kunnen geen vuistregel geven voor de affiliate verdiensten, op basis van het aantal bezoekers dat jij per maand krijgt.
Converteren van bezoekers tot klanten
Het is mooi om veel bezoekers te hebben, het is alleen nog mooier om veel klanten te hebben. De bezoekers op jouw websites moeten uiteindelijk wel overgaan tot kopen, voordat jij verdient aan affiliate marketing. Het helpt dan ook om een goede website te hebben, met mooie en prikkelende content. Probeer jezelf te onderscheiden. Wat is jouw doelgroep? Waar heeft jouw doelgroep behoefte aan? Het helpt ook om zo objectief en integer mogelijk te zijn. Het heeft geen zin om bijvoorbeeld een blog over de top 10 van smartphones te schrijven – om vervolgens alleen maar de duurste smartphones te promoten. Dat komt niet geloofwaardig over.
Hoe hoog zijn de bedragen en de commissies?
Hoge aankoopbedragen en hoge commissies. Dat zou de meest ideale situatie zijn natuurlijk. Dit zal sterk afhankelijk zijn van de niche waarin jij je bevindt, of het onderwerp waarover je schrijft. Zo zijn er bijvoorbeeld commissies van 500 euro of meer, bij het affiliate programma van PayPro. Mocht je er daarvan een paar weten te verkopen per maand..
Advertenties tonen op jouw website
Als jouw blog veel bezoekers per maand aantrekt, ben jij mogelijk interessant voor andere partijen om advertenties te tonen op jouw website. Google Adsense is een populair voorbeeld. Jij kunt je aanmelden voor Google Adsense en daardoor advertenties tonen op jouw website. Hiervoor kun jij beloond worden. Als jij bijvoorbeeld 50.000 bezoekers per maand hebt en actief bent in de categorie financiën, dan kun jij op jaarbasis zo’n 10.000 euro verdienen. Niet verkeerd toch?
Benaderd worden door andere partijen
Hoe populairder jouw website wordt, hoe interessanter het wordt voor andere partijen om ermee samen te werken. We hadden het dus al eerder over jouw domein autoriteit, hoe hoger jouw autoriteit, hoe aantrekkelijker het is om voor andere websites een link te krijgen van jouw website. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een partnerlink, of een stuk geschreven content met daarin een uitgaande link naar de andere partij. Voor sommige websites met een hoge autoriteit, betaal je al snel meer dan 500 euro om een link te krijgen.
Hoe begin ik met affiliate marketing?
Ben je nou gemotiveerd geraakt door het lezen van deze blog? Dat kunnen wij ons goed voorstellen. Wil je ook beginnen met affiliate marketing? Dan kan dat vandaag nog. Met het lezen van deze blog en het aanmelden voor een affiliate programma, kom je al een heel eind.
Wil je toch meer te weten komen voordat je echt aan de slag gaat? Dan raden wij de cursus van Jacko Meijaard aan van de Internetsuccesgids.nl.
Voor een klein bedrag van 47 euro, leer jij op de meest uitgebreide wijze hoe je begint met affiliate marketing, wat je er precies voor moet doen, hoe jij je kunt aanmelden voor een affiliate programma en hoe je uiteindelijk winstgevende content kunt maken.
Affiliate marketing kan letterlijk door iedereen met een fatsoenlijke laptop of computer, overal ter wereld worden toegepast. Je hebt alleen wat basale kennis nodig en je kunt per direct aan de slag. En wat discipline helpt ook.
Mocht je vragen hebben over affiliate marketing, of wil jij dat wij een onderwerp omtrent affiliate marketing behandelen? Laat het ons dan weten door een reactie te plaatsen! Wij helpen jullie namelijk graag verder.